hondOnze doelstelling

De Stichting heeft ten doel het verzorgen van opvang van pleegkinderen en jongvolwassenen op De Parelhoeve, die door uiteenlopende omstandigheden voor korte of langere tijd niet meer bij hun eigen ouders kunnen wonen en daarbij het verrichten van alles wat hiermee verband houdt.

De Stichting tracht haar doel onder meer te bereiken door het verzamelen van financiële middelen voor inrichtings-investeringen en projecten t.b.v. het creëren van een optimale leef- en speelruimte voor de pleegkinderen die wonen op De Parelhoeve.

Voor het realiseren van de doelstelling is de Stichting volledig afhankelijk van giften, donaties, fonds- en sponsorbijdragen.

Doelstelling 2015-2025:

• Inrichting van ruimere leefruimte woonkamer
  • Inrichting/aanschaf van keuken
  • Inrichting van 8 slaapkamers
  • Inrichting van bijkeuken / wasruimte
  • Inrichting van speelkamer / recreatieruimte en tevens logeerkamer
  • Inrichting van kantoor (ivm besprekingen pleegzorg/jeugdzorg)
  • Inrichting van 2 badkamers en meerdere toiletten
  • aanvulling en onderhoud van speeltoestellen / grote speeltuin
  • aanschaf en onderhoud van dierenverblijf incl. hekwerk en dieren (honden / geitjes / kippen / konijnen / cavia’s)
  • Inrichting van het buitenterrein (o.a. hekwerk ivm. veiligheid kinderen) en een terras om te kunnen fietsen/steppen en skelteren.
  • Financiële ondersteuning in de extra kosten voor de pleegkinderen (bijv. sport, speelgoed, schoolkosten, huiswerkbegeleiding, kinderfeestjes, uitstapjes etc.)